Algemeen 

Mindfulness toepassen op jouw manier

Tegenwoordig gaan de dagen bij iedereen snel voorbij, de meeste mensen zijn continue druk en besteden daarom weinig tijd aan hun mentale gezondheid. Gelukkig wordt het steeds populairder om bezig te zijn met mindfulness en om dit toe te passen in het dagelijkse leven. Hiermee willen mensen zichzelf bewuster maken van dat zij het leven niet aan zich voorbij moeten laten gaan door altijd maar bezig te zijn met bijvoorbeeld hun werk. Elke persoon past dit weer op een andere manier toe in zijn of haar leven.

Verschillende middelen voor meer rust

Er zijn vele verschillende soorten middelen die je kunnen helpen om meer rust te vinden in het leven. Er zijn dan ook veel boeken van schrijvers met ieder hun eigen idee over mindfulness en over hoe je dit het beste kan toepassen in jouw leven. Een boek lezen is altijd fijn om nieuwe informatie binnen te krijgen. Verder wordt er ook veel gebruik gemaakt van kruiden om tot rust te komen. Dit kan in de vorm van oliën of geuren zijn, maar ook bijvoorbeeld als thee. Elke kruiden heeft een andere soort werking op je gemoedstoestand en kan je bij verschillende dingen helpen. Bijvoorbeeld bachbloesem beech kan helpen om meer begrip voor anderen te ontwikkelen.

Oefeningen voor meer rust

Naast middelen heb je natuurlijk ook oefeningen die je kunnen helpen om je gedachtes meer tot rust te brengen. Probeer eens een meditatie. Je hebt heel veel verschillende soorten meditaties, als je dit nog nooit eerder hebt gedaan kan je makkelijk beginnen met een ademhalingsoefening. Dit helpt je om rustiger te worden en om je gedachtes los te kunnen laten. Zo creëer je echt even een momentje voor jezelf en zo kan je dan ook even ontsnappen aan de drukte van het dagelijkse leven.

Related posts

Leave a Comment